1.lépés
Konkurenciaelemzés
Mielőtt elkezdenénk oldalunk tartalmának és szerkezetének átalakításával foglalkozni, keressük meg a honlapunk konkureciáit, és
elemezzük ki a különböző kulcsszavakra megtalálhatóságukat, valamint a rá mutató más honlapokat.
A konkurens oldalak feltérképezése során felismerhetjük, hogy témákkal kapcsolatban van esélyünk megközelíteni, vagy akár túlszárnyalni
a konkurencia oldalait, és milyen témák azok, ahol nem kell megküzdeni minden egyes látogatóért, mert biztosan sok olyan oldal van,
ami minket meghaladó erőforrásokkal rendelkezik. Ne felejtsük el, hogy mindig lesz olyan terület, ahol kiaknázatlan lehetőségek rejlenek.
2.lépés
Domain név kiválasztás
Ha sikerült a konkurens oldalak által TOP pozicióban birtokolt kulcsszavak megtalálnunk, és minden hasznos ingyenesen igényelhető
konkurensek oldalaira is mutato linkhelyeket felderíteni, akkor a következő feladatunk, hogy kitaláljuk honlapunk internetes címét,
azaz azt a domain nevet ami alatt megtalálhatóak leszünk. Mivel napjainkban a domain nevek ára alacsony, ezért érdemes saját domain
nevet regisztráltatnunk, vagy ha ezt mégsem engedhetjük meg magunknak, akkor valami jól csengő névvel rendelkező ingyenes tárhelyet
kínáló portálon keresztül ingyenesen igényelhetünk aldomaint magunknak. (Pl. extra.hu). A domain kiválasztásánál tartsuk szem előtt,
hogy érdemes olyan nevet választanunk amiben valamilyen módon szerepel az amivel a honlapunk tartalma foglalkozik, de arra
is figyeljünk, hogy hosszú nevet ne válasszunk.
3.lépés
Kulcsszavak kialakítása, elemzése
Olyan kulcsszavakat kell kiválasztanunk amikre már az oldal indulásakor is hatékonyak leszünk. A hatékonyság azt jelenti, hogy első körben olyan szavakat kell találnunk, amikre biztosan
sikerül TOP poziciókat elérnünk, és ezáltal meg tudjuk alapozni oldalunk látogatottságát azon a témakörön belül amivel oldalunk
foglalkozik. Majd a későbbiekben ha ezekkel a kulcsszavakkal elértük a kívánt poziciókat, akkor érdemesebb azokat a szavakat is
megpróbálni optimalizálni, amikkel a konkurens oldalak a TOP poziciókat birtokolják.
Egy rövid példa: ha használt autó alkatrészekkel foglalkozunk, akkor első körben optimalizáljunk a "használt autó alkatrész" szavakra,
majd később ha ezzel elértük a top poziciót, akkor az alkatrész szóval is próbálkozhatunk.
4.lépés
Tartalom elkészítése
A honlapunk tartalmának elkészítése során nagyon figyeljünk arra, hogy a látogatók számára értékes tartalmat tegyünk a honlapunkra, mert különben hiába
lesz sok látogatónk, ha senki sem marad az oldalunkon, mert számára jelentéktelen kusza információkkal találkozik.
A tartalmat úgy készítsük el, hogy legyenek benne hivatkozások oldalunk aloldalaira, és az altémakörökre.
Figyeljünk arra is, hogy átláthatóan legyen tagolt a honlapunk, és ne csak a keresők számára legyen könnyen olvasható. A fontos
tartalmakat mindig világos háttéren sötét betűvel írjuk ki, a menüpontoknak pedig sötét háttéren világos megoldásokat használjunk.
5.lépés
Látogatóstatisztika
Ha olyan tárhelyen található meg honlapunk, ahol nem biztosítanak számunkra ingyenes szerver által generált látogató statisztika
rendszert, akkor az interneten tucatnyi ilyen rendszer közül válogathatunk, az egyik ilyen általunk is ajánlott rendszer az
Interstat.
Végezetül ne felejtsük el, hogy folyamatosan karban kell tartanunk oldalunkat, és folyamatosan figyelnünk kell honlapunk keresőkben
elfoglalt pizicióit, mert ha lejjebb csúszunk, azonnal lépnünk kell. Az egyszeri optimalizálás csak rövid távon hozhat eredményeket,
azonban hosszabb távon tervezünk akkor folyamatos optimalizálással kell karban tartanunk honlapunkat. Helyezzünk el mindig friss
információkat, és keressünk új linkhelyeket, ahol szerepelhetünk.